dinsdag 15 september 2015

Spelen met Hennie

Een aantal jaren geleden bewaarde een toenmalige collega van Floor voor mij de blikjes van zijn pijptabak. Verder dan een mooi plaatje op het deksel plakken was ik eigenlijk nooit gekomen. Maar vandaag zijn Hennie en ik met de blikjes aan de slag gegaan.

Het zijn blikjes zoals op bovenstaande foto, maar dan zonder tekst. Om het blikje te bewerken ben ik vandaag heeeel ver buiten mijn comfortzone gegaan. Bij Xenos kocht ik ooit een pakje papier dat ik erg mooi vond, maar wat niet echt bij mijn werk past, gewoon, voor de heb ;-). Dat papier heb ik vandaag gebruikt om het eerste blikje te bekleden. Een kartonnen malletje gemaakt voor de binnen achterkant en daarop mooi papier geplakt en een portretje. De zijkanten met dubbelzijdig plakband en ander papier beplakt. Hennie had op een rommelmarkt een pak engelenkaarten gekocht en laten die nu precies passen om de blikjes. De engel eruit gesneden en alleen de mooi gedecoreerde rand gebruikt. Een beetje mos en een paar bloemetjes erbij. Mijn kastje noem ik "Geluk in de liefde" de dobbelsteen staat symbool voor het geluk en  het engeltje linksboven is natuurlijk Cupido. Het is een romantisch kastje geworden.
Hennie heeft de engel van de kaart en zijn attributen uitgeknipt en gebruikt.
Blikje Hennie

Blikje Joke
Na dit eerste kastje hadden we nog wat tijd over en zijn we aan een tweede begonnen. Hennie heeft die niet meer afgekregen, maar ik ben nog even doorgegaan en de mijne is wel af (denk ik).
2e blikje Hennie

2e blikje Joke
Deze keer een heel andere benadering. Hennie koos nu voor simpele afbeeldingen en ik heb er meer een altaarachtig kastje van gemaakt met een afbeelding van Maria (de enig overgebleven vrouw in de godsdienst). De afbeelding, het beeldje bovenop en de rozenkrans heb ik ooit in Lourdes gekocht.
Het bovenste papier is een gelliprint op muziekpapier en het onderste stuk cadeaupapier. Een broche, een goudkleurig bandje, een stukje armband en een paar oorbellen maken het af.

6 opmerkingen:

Christel zei

Wat een prachtige blikjes zo!
groet,
Christel

Hannie de Beer zei

Mooi en romantisch met de engelen!

Beth zei

Very creative!!!

Unknown zei

Superleuk gedaan Joke....

Els04 zei

tof!!!

Marlien zei

Alweer mooie resultaten!