donderdag 11 juni 2015

Textielfestival Weerribben

Afgelopen weekend was het Textielfestival Weerribben en de bijdrage van Steekplus daaraan was een heel grote leporello. Het thema was "Schaap in de Weerribben'. Een aantal Steekplussers heeft een pagina gemaakt van 100 x 80 cm en die werden met stokken in de grond gezet. Hierboven zie je mijn bijdrage aan het project. Op een achtergrond van "papier" Tyvek heb ik organza gelijmd en polyestervlies en moerbeibast erop genaaid. De organza gedeeltelijk weggebrand.Een foto van 2 schapen heb ik op batist geprint en op een gevilte ondergrond vastgemaakt. Een paar lagen heavy gel erover om te zorgen dat de printerinkt er niet uit regent ;-).



3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een mooi project van Steekplus! Jammer dat ik het niet kon komen bekijken. Soms zijn de tt. net even te ver voor me.
Maar wie weet een ander keertje?

Janny de Roo zei

Ik kon er ook niet bij zijn, maar geniet wel van jullie foto's en reportages.

Jo Huijsman zei

Hartstikke mooi, volgend jaar toch ook naar de Weerribben.