vrijdag 29 mei 2015

Spelen met Hennie

Gespetterde lap

lapjes Hennie

bloemresistlappen Joke

bloemresistlap Hennie

Lap met color magnet

Zeefdrukraam met bloempapje


Lapjes Joke

Bloemresistlap Hennie met verf
Gisteren kwam Hennie weer spelen. Deze keer met Procion. Geen baden deze keer maar met de kwast. Om te beginnen een bloempapje gemaakt omdat we wel eens wilden uit proberen hoe dat als resist werkt. Dan kon het de hele morgen drogen. Verder zijn we eigenlijk maar een beetje aan het kliederen geweest. Vorige week had ik een filmpje gezien van Jane Dunnewold over bloempapje op een zeefdrukraam. Ze bracht dat dun aan, liet het drogen en kun er dan figuren uitkrassen. Dat wilde ik ook wel proberen, maar helaas, toen mijn raam droog was was het ook al helemaal cracuele (schrijf ik dat zo goed?????) En er in krassen ging echt niet, dan sprongen de stukken er gelijk af. Misschien kwam het omdat ik het raam ooit had gebruikt voor wasresist. Die was krijg je er nooit helemaal uit, dus was het raam een beetje vettig denk ik. Ik heb nog wel een afdruk gemaakt met het cracuele raam.
Ook heb ik een lap bewerkt met een stencil en Colormagnet, maar het is er niet meer van gekomen om die in de verf te zetten. Ik merkte wel dat het niet handig is om een stencil dat normaal voor acrylvrf wordt gebruikt (en niet schoongemaakt) voor color magnet te gebruiken. De acrylverf liet los en zit nu op de stof :-(.

Ik ben niet echt enthousiast over de resultaten, alleen de gespetterde lap vind ik wel een leuk effect. Het blauw is onstaan omdat hij onder de cracuele lap lag en de verf dus doorsijpelde.
Ik ben wel heel benieuwd hoe Hennies, bloempap tekening wordt.

3 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Het was weer een bijzonder leuk speelkwartiertje.

Marlien zei

Ik wil ook zo'n speelmaatje. ;-)

Beth zei

I like what you did. Looks like you two had fun!!