woensdag 19 november 2014

Spelen met Hennie

Lap Hennie


weghaaltechniek

poging tot weghaaltechniek

stencil
Vandaag gingen we met Trapsuutjesverf aan de slag. Ik heb dat al heel lang, maar gebruik het zelden. Ook voor textiel pak ik meestal gewoon acrylverf. Maar omdat ik bij het werkstuk dat ik eerder deze week afmaakte merkte dat ik het eigenlijk niet prettig vind dat het zo hard word (en dat komt o.a. door de acrylverf) wilde ik nu eens met textielverf aan de slag. Een van de dingen die als techniek op de Trapsuutjes site staan is de weghaaltechniek. Dat had ik nog nooit geprobeerd, dus daar begon ik mee. Dat lukt dus niet. Bij de eerste poging was er helemaal niets te zien van enig effect van de stempel(zie het paarse stuk op foto 4) Nu was de paarse verf ook al een beetje ingedroogd, dus probeerde ik het opnieuw met de rode verf die nog helemaal vloeibaar was. Maar ook dat leverde nauwelijks resultaat op. Je ziet een heel vage afdruk van de stempel en in het midden streepjes die ik met een vork heb gekrast.  Erboven  je nog een gedeelte van de afdruk van de stempel. Misschien moet ik de laag extender base veel dikker maken. Ik zal er eens naar informeren. De lap waarop ik met een stencil heb gewerkt is wel leuk geworden (laatste foto). De 2e foto is een lap waarop ik eerder al een zeefdruk had gemaakt en waarop ik nu heel erg ingedikte Trapsuutjesverf heb geschraapt met een pasje en heb gestempeld met een grote spiraal.
De bovensta lap is van Hennie. Zij heeft de lap vol bloemen gestempeld, een laag organza eroverheen gelegd en die gaat ze vast borduren en dan gedeeltes van de organza ook weer wegbranden.

1 opmerking:

Beth zei

The pictures are so interesting but the "Google Translate" did a terrible job so I don't really understand what you wrote! Usually it's good enough for get an idea at least!