dinsdag 1 juli 2014

Collage maandag


De reden om op maandag te beginnen met een collage is het idee dat ik dan na het weekend weer op gang kom. Maar de ene keer is dat lastiger dan de andere. Dit weekend was ik begonnen met een heel dikke pil van Elisabeth George en ja, die moest natuurlijk wel uit. Tussen het lezen door ging ik naar mijn atelier om steeds wat toe te voegen, maar toen kwam er nog een kink in de kabel. Mijn oudste dochter had gisteren de overdracht van haar nieuwe huis, dus moesten we daar natuurlijk gisteravond even geen kijken. Bovendien kon ik maar niets verzinnen om in/met  de groene vakken te doen. Resultaat: geen collage op collagemaandag. Vanmorgen heb ik hem afgemaakt, maar doordat mijn internet/telefoon/tv er vandaag de hele dag uit lag kan ik nu pas foto's plaatsen.

De collage van vandaag bestaat uit 2 pagina's in mijn boek 'Vriendschap'. Ik zag dat ik de laatste post hierover meer dan een jaar geleden heb gepubliceerd. In de groene vakken zijn uiteindelijk houten vorkjes gekomen die ik beschilderd en met draad omwikkeld heb. De basis is Gesso, gedeeltelijk aangebracht door een stencil. Voor het aanbrengen van de paarse cirkels heb ik zelf van papier een stencil gemaakt. De roze rondjes met bloem zijn gestempeld op een gelliprint die met een pons uitgesneden is. De groene stukken zijn gescheurde en geverfde stukken van boekpagina's. Hoewel ik het thema vriendschap losgelaten had past het er uiteindelijk toch in want samen eten is iets  dat je met vrienden doet.
detail


2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ze zijn het waard dat je ze afmaakte, heel goed !

Janny de Roo zei

kon ik me er op deze manier ook maar toe zetten om ""op gang te komen""....lukt me vaak niet
Verrassend wat er iedere keer weer uit komt Joke.