woensdag 2 april 2014

spelen met Hennie






Helaas heb ik er weer eens niet aan gedacht foto's te maken toen Hennie er nog was, dus ik kan haar werk niet laten zien. We wilden vandaag nog een keer aan de slag gaan met de techniek van de vorige keer nl. reliëf in de stof maken en dan met Gesso verven en daarna kleuren met acrylverf. We dachten deze techniek te gebruiken voor een boekje voor Doezz. Het thema is deze maand "jeugdherinneringen". Hennie was al bezig om in een boek haar jeugdherinneringen te beschrijven, dus wilde ze een omslag voor dat boek gaan maken en ik wilde een heel boekje maken in die techniek.
Maar inmidddels was ik er wel achter dat ik het geen prettige techniek vind. Het is niet echt 'mijn ding' om het maar eens populair te zeggen. Doordat alles er met houtlijm op gelijmd wordt wordt het hard en ik hou niet van hard anders zou ik wel met steen gaan werken of zo i.p.v met stof.
Ik had al bedacht om  i.p.v. lijm vliesofix te gebruiken om de structuren aan te brengen zodat het zachter blijft. Uiteindelijk heb ik besloten het heel simpel te houden. Het enige dat ik op de basislap heb aangebracht is een laagje kaasdoek en daar heb ik met witte katoen heel simpel op geborduurd. Dan ga ik een Gessolaag aanbrengen en in de ruimtes tussen het borduurwerk foto's aanbrengen.
Ik weet nog niet of ik echte foto's inplak of met transfer foto's overbreng. Het lapje op de laatste foto is de maat van de foto.

Hennie heeft een heel kleurige boekomslag gemaakt en net als de vorige keer met heel veel structuren. Misschien brengt ze  de lap nog een keer mee zodat ik hem kan fotograferen.


Leuk dat je even op mijn blog kwam kijken en bedankt  voor je evt. reactie.
Fijne dag, Joke

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Al is het niet je favoriete techniek, toch vind ik deze reliëfs erg mooi, zo rustig en schijnbaar eenvoudig?