donderdag 6 juni 2013

KNUTSELEN MET HENNIE


De pot van Hennie aan het begin van de dag

Zover was ik aan het begin van de dag (werktafelfoto van vorige week)
Vandaag weer eens met papier-maché gewerkt. Dat is lang geleden. Ik zit tegenwoordig zo in de textiel dat ik daar niet meer aan toe kom. Al die (virtuele) textielmensen om me heen beïnvloed wel denk ik. Ik ken geen papier(-maché) blog of een papier(-maché) forum ;-). Hennie was met een object bezig en kwam niet verder, dus spraken we af daar een woensdag aan te wijden. Dat betekende wel dat ik wat voorwerk moest doen om op woensdag ook ongeveer zover als Hennie te zijn. Dat is dus niet gelukt. De 'pot' van Hennie hoefde alleen nog maar geschilderd te worden en ik had alleen de onderkant nog maar af. Dus terwijl Hennie schilderde maakte ik een deksel. Helaas heb ik geen foto van de beschilderde pot van Hennie. Na de eerste foto's ben ik het hele fototoestel weer vergeten. Pas toen Hennie al weg was bedacht ik dat ik ook de resultaten wel had mogen fotograferen.

De papier-maché is groen omdat ik het heb gemaakt van eierdozen. De dozen van ecologische eieren zijn groen (ziet dat er ecologischer uit of zo? ).
Hennie aan het schilderen en onderaan mijn deksel in opbouw

Zo moet de pot eruit gaan zien (het model dan)      

Geen opmerkingen: