zondag 2 september 2012

TRAPSUUTJES

Ben vandaag naar de open dag van Trapsuutjes in Roozendaal geweest. Voornamelijk om het werk van Hannie nu eens in het echt te zien. Ik kan je nu vertellen: het is nog veel mooier dan op de foto's!
Het was ook leuk om even te praten met Annette en Meta. En natuurlijk heb ik ook verf gekocht. Alleen moet ik nu toch echt eens een lijstje in mijn portemonnee gaan stoppen waarop staat welke kleuren ik al heb, want ik heb weer 2 kleuren gekocht die ik al had. Ik heb nu ook pigment gekocht om bij het papierscheppen te gebruiken, want nadat ik bij Hannie de resultaten heb gezien heb ik daar ook wel weer zin in. Als komend weekend het 'textielvriendinnenclubje' weer bij elkaar komt na een zomerstop gaan we papierscheppen of naar Rijswijk voor de papiermarkt (ook heel leuk).
Ik heb vanmiddag geen foto's gemaakt, dus hierboven maar een foto van het werkstuk waar ik op dit moment mee bezig ben (of bezig, bezig, het is het laatste werkstuk waar ik voor de vakantie aan bezig was en waar ik nu gewoon aan verder zou moeten, maar aan werken kom ik nog niet toe, met een hond die ik voortdurend in de gaten moet houden).
Het gedeelte binnen de rondjes van gepunchte wol is geverft met Trapsuutjes, eerst met een stencil en later egaal eroverheen met pearl, waardoor je afhankelijk van de lichtval het achterliggende patroon wel of minder ziet.

4 opmerkingen:

Helmi zei

Hoi Joke, leuk uitstapje!
Als je op schoenen wilt tekenen kun je dat ook met stiften doen. Posca is een fantastisch merk en heeft stiften die je op allerlei verschillende ondergronden kunt gebruiken. Een nadeel is dat het best wel duur is. (www.posca.com) Succes!

Hannie de Beer zei

Leuk om je vanmiddag te ontmoeten bij de open dag!
En je werkje is weer verder "af" zie ik! Heel bijzonder is het.

Beth zei

This is absolutely my favorite piece. What are the dimensions? I can't stop looking at it.

DEKAKADO zei

Wat een leuke, inspirerende ontmoetingen heb je gehad. Jouw werktstuk is ook zeer fraai. Groetjes, Marleen.