woensdag 11 juli 2012

JOURNAALPAGINA

Mijn lief heeft sinds afgelopen vrijdag vakantie, dus er komt niet veel creatiefs meer uit mijn handen.
Gewerkt moet er worden! ;-) Eerst hebben we de bibliotheek opgeschoond. Wij zijn in de luxe positie dat we een klein kamertje over hebben waar de computer staat samen met een paar honderd boeken.
Ik was ooit verhalenverteller, dus staan er alleen al 8 meters boeken met sprookjes, legendes e.d. Dan nog een meter of 10  boeken uit mijn eigen jeugd en die van mijn en Floor's kinderen enz. enz. Die moeten natuurlijk bewaard blijven. Maar er staan ook veel boeken die inmiddels redelijk zinloos zijn geworden. We hebben geen kinderen meer die werkstukken voor school moeten maken en bovendien kun je tegenwoordig alles op internet vinden, dus al dat soort boeken kan weg. Romans ook, want ik herlees nooit boeken en mocht ik dat ooit nog een keer perse willen leen ik ze wel van de bieb.
Dus jippie... 1 hele kast kan verdwijnen, nou ja verdwijnen? De volgende klus was 'de gereedschapskamer' (jullie merken wel dat elke kamer hier in huis een naam heeft) Dit is een hok van 1,5 bij 3 waar manlief zijn gereedschap bewaart, de restanten behang staan, 100 verfblikken minstens met alle restjes van elke klus ooit en... oke, oke er staat ook iets van mij nl. een kast vol schoenen.
Ik moet bekennen dat ik zoveel schoenen heb, dat ik ze net als mijn kleding 's zomers en 's winters omwissel. Maar he, ik doe er ook jaren mee hoor. Ik zitten schoenen van 10 jaar oud bij.
Maar goed, de gereedschapskamer dus. Daar was de leeggekomen kast wel weer handig, aangezien de vloer inmiddels zo vol stond dat je er bijna niet meer kunt lopen. Dus ook dat is nu opgeruimd.
Tussen de bedrijven door heb ik nog wel aan mijn journaalboek gewerkt. Zie boven.
Verder heb ik deze week paarse spitskool gegeten, dat had ik echt nog nooit eerder gezien. Wat een mooie structuur heeft dat. Misschien gebruik ik het wel als inspiratie.

-->
Fijne dag,
Joke

5 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Met een twee kamer flat heb je 2 van alles wat kamers.Mooi die foto van de spitskool.
groet

Hannie de Beer zei

Regelmatig opruimen heeft ook als voordeel, dat je weer weet wat je allemaal hebt,en misschien weer kunt gebruiken?
Wat kan een koolblad toch prachtig zijn!

christina zei

kun je er niet mee stempelen?

DEKAKADO zei

Ook dit heb je prachtig beschreven. Zo beeldend. En die foto van die kool. Super. Groetjes, Marleen.

Janny de Roo zei

Ja die kool intrigeert mij ook, zal mijn mannetje ook eens aankijken of er misschien in onze tuin zo iets te vinden is......Een groot huis, met vele kamers kan dus ook zijn nadelen hebben....rommel !