donderdag 26 april 2012

WEER NIEUWE BOEKJES



Ik ben weer terug van weggeweest. Niet letterlijk, maar op creatief gebied. Het werk vliegt weer uit mijn handen. Gelukkig! Weer een serie boekjes af, nu gepunched. En ja, ik heb er deze keer erg in gehad om af en toe ook nog een laagje aan mijn structuren voor Leiden toe te voegen, dus die zijn ook klaar denk ik. Op de foto hierboven zie je de omslagen. Ze willen (nog) niet plat blijven liggen voor de foto dus heb ik ze maar even opengevouwen neergelegd. Ze zijn gemaakt door op commercieel vilt sprookjeswol te punchen (daarvan had ik nog veel over van de Vrije School van mijn kinderen) en te versieren met gepunchte (schrijf je dat zo???) draadjes e.d. Binnenin zitten net als bij de vorige boekjs handgeschept papieren blaadjes met rozenblaadjes erin. En daartussen zitten zgn Raddi re-use  papiertjes.
Een paar jaar geleden had ik een galerie waar ik alleen gerecyclede kunst en papierwaren verkocht. Veel van de papierwaren waren in India gerecycled. Daar doen ze het heel simpel, ze versnijden oude documenten, posters, folders e.d. en gebruiken de achterkant. Als je dus een blok hebt kunt je de bovenkant beschrijven (ongelineerd) en de achterkant is b.v. een stuk poster.
schrijfblok van raddi re-use papier, achterkant van een pagina
 
Deze tekst zit er dan als uitleg bij
De binnenkant van de boekjes is dus zo


En zo ziet het er aan de buitenkant uit.

Nu ik de foto's zie begin ik te twijfelen of het wel af is. Als ik erop borduur zie je dat aan de binnenkant, maar misschien kan ik nog kraaltjes aan de rug vastmaken.

Nu nog een derde soort omslag verzinnen dan is mijn boekjesrek al bijna vol. Over 2 weken de eerste markt alweer, in Haarlem. Dat wordt nog hard werken, want ik had me voorgenomen dit jaar vooral boeken en doosjes te maken en wil dus ook vooral boeken en doosjes op mijn kraam en aangezien er al sinds januari niets uit mijn handen kwam is er van dat voornemen nog niet veel terecht gekomen.

Fijne dag,
Joke

4 opmerkingen:

vrouw Hommel zei

Leuk dat je spirit weer te pakken hebt. Mooie omslagen weer gemaakt. Ik vind zelf altijd dat wat kraaltjes inderdaad een heel ander effect geven, net als die spiegeltjes.
groet

Jeanine zei

Mooie boekjes. Knap bedacht. Ik denk dat ikzelf het eens ga proberen met dat oplosbaar vlies van uw vorig bericht. Ik heb daar al sjaals mee gemaakt, maar het kan inderdaad ook voor boekjes. Ik heb weer veel inspiratie door naar jouw wekjes te kijken... Bedankt daarvoor...

Groetjes,
Jeanine

Hannie de Beer zei

Ook weer schattig deze gepunchte boekjes! heel origineel om er die achterkant afbeeldingen voor te gebruiken! En wat kraaltjes kan altijd natuurlijk,al zijn zo ook erg mooi!

iene zei

leuke boekjes!
groetjes
Evelyn