dinsdag 22 november 2011

LIJNEN

Het Flagbook dat ik ingestuurd heb voor Totaal Anders, bovenaanzicht


Vorige week ben ik begonnen met lijnen :-( Ze zeggen dat het de overgang is maar ik kom elk jaar een paar kilo bij en het wordt te gek. Straks weeg ik honderd kilo. Aangezien het verminderen van calorieën bij mij niet werkt (wat ik op een dag eet is voor een ander al een streng dieet) probeer ik het nu maar eens met het dieet van Dr. Atkins. Niet echt gezond, maar ik hoop het ook geen maanden vol te hoeven houden. Het komt erop neer dat je alleen vlees (alle soorten, ook speklapjes, maar geen worstsoorten), vis, eieren en groenten met een laag koolhydraatgehalte mag eten (andijvie, sla, komkommer, champignons en witlof dus) Ik ontbijt nu met een halve geraspte komkommer, eet in de loop van de morgen 2 eieren, tussen de middag witlofsoep, champignonsoep  of vlees en 's avond vlees met een salade van de bovengenoemde groenten. Als mijn echtgenoot een tosti aan het eten is en ik aan 2 speklapjes zit, wil hij best met me ruilen, maar ik ook met hem. Na dit dieet wordt ik vegetarier denk ik. Ik kan geen vlees meer zien.
Maarrrrrr....... ik ben de 1e week al drieënhalve kilo afgevallen!!!!!
Het is niet te geloven. Nog 1 week zo streng en dan mag ik wat meer koolhydraten in de vorm van groenten. Dus geen brood, aardappels e.d. maar wel meer variatie in groentesoep en salade ;-)
Ik ga er maar vanuit dat ik na die eerste week ongeveer 1 kg per week afval, dan mag ik half januari weer voorzichtig koolhydraten toe gaan voegen. Wat zal een boterham dan lekker smaken.

7 opmerkingen:

Christel Sins-Camp zei

Sorry voor de speld in je dieetballon, maar Atkins werkt uiteindelijk echt niet (is alleen tijdelijk). Je moet je hele eetgedrag/gewoonte veranderen: niet lijnen, maar 3 grotere en 3 kleinere maaltijden/gezonde snacks per dag en veel afwisseling. Dat hou je vol en dan werkt het pas echt. Tip: bekijk het eerste boek van Sonja Bakker maar 'ns (het scheelde mij 9 kg in 12 weken en na een jaar is het er nog steeds niet bij!).

christina zei

Het maakt mij niet uit hoe je het doet, als het maar werkt. Ik ben nu meer dan een jaar bezig met een 'gewoon dieet van minder en gezonder eten, en ben 20 kilo kwijt. Het gaat bij mij om een veranderd eetpatroon wat moet blijven. En dat is best vol te houden. Maar jouw dieet zou voor mij niet vol te houden zijn. Het resultaat is wel geweldig.

Trouwens je boek ziet er echt spectaculair uit.

Janny de Roo zei

Ik kan eigenlijk ook niet met je meepraten, want zoveel vlees/eiwitten schijnt echt niet gezond te zijn.....lastig is het zeker, dat je al bijna van de lucht groeit. Als jij je kilootjes er straks af hebt, hoop ik voor je dat het zo blijft. Sterkte in de strijd...!

Joke Hardenbol zei

Ik weet ook wel dat Atkins maar tijdelijk helpt. Maar die drie grote en drie kleine maaltijden is bij mij zinloos, dat is al lang bewezen. Doordat ik vroeger allerlei crashdieeten heb gedaan met shakes en zo staat mijn lichaam voortdurend op stand "hongersnood' en wordt alles wat ik eet vastgehouden.Van de diëtiste moest ik ook meer gaan eten, want ik at te weinig volgens haar, maar als ik meer eet kom ik nog meer bij. Ik eet heel gezond, daar ligt het niet aan. Altijd vers, nooit kant en klaar, geen sauzen, zelfgebakken volkoren brood enz. Maar toch wordt ik sinds een jaar of 2 steeds zwaarder.
Nadat ik zo'n 10 kilo kwijt ben ga ik proberen of ik dan weer een normaal eetpatroon aan kan. Misschien dat mijn lichaam door de grote hoeveelheid calorieën die ik nu binnenkrijg uit de 'spaarstand' schiet.

Beth zei

I am on a similar diet. I bought the book The Vegetarian Low-Carb Diet: The Fast, No-Hunger Weightloss Diet for Vegetarians by Rose Elliot. I have lost21 lbs and I'm off my high blood pressure and high cholesterol medicine. I plan to eat like this forever after reading what Rose Elliot said about how carbohydrates act on the body. I'm 63 and want to live quite a bit longer.

geni zei

Mooie vorm heeft je boek!
Succes met het dieet.

Hannie de Beer zei

Het valt niet mee om te lijnen,maar ik wens je succes,met wat voor dieet dan ook. Kies gewoon wat bij je past!
De cover van je boek is geweldig!