maandag 22 februari 2010

Boek




De boekomslag met knopen is uiteindelijk dit geworden:



Maar met de binnenkant ging het helemaal mis. Het begon denk ik al met een verkeerde materiaalkeuze. Ik wilde graag tyvek gebruiken, maar dat geeft (bij mij in ieder geval) altijd een barok effect en dat past natuurlijk helemaal niet bij de omslag. Tijdens het werken kwam er ook steeds meer goud in. De afbeelding van Sophia die ik als basis had gebruikt wekt natuurlijk ook associaties met ikonen. Alles bij elkaar vindt ik hem wel heel mooi geworden, maar niet geschikt voor in de omslag, dus heb ik alles op een lap koningsblauw fluweel genaaid en er een zelfstandig object van gemaakt.


Nu maar weer opnieuw beginnen met de binnenkant van het boek.
Ik wilde het graag af hebben voor de expositie in Grijpskerke begin maart, maar ik geloof niet dat dat nog gaat lukken. Ik moet altijd zo ongelofelijk lang nadenken over alle keuzes, dat ik volgens mij meer naar het werk zit te staren dan eraan te werken.

Een begin heb ik in ieder geval al. De knopen van de omslag wezen mij op verbondenheid en dat wil ik uit drukken in de collage die ik nu aan het maken ben. Op zich is dat al een betere start dat de vorige keer, toen ik vanuit Sophia werkte. Met twee verschillende uitgangspunten krijg je natuurlijk ook 2 heel verschillende resultaten.


Geen opmerkingen: