vrijdag 15 januari 2010

30 juni 2009

Het seizoen van de kunstmarkten is weer begonnen. De eerste markt dit jaar was de Grietmarkt in Amerongen, een heel leuke combinatie van biologische markt en kunstmarkt.
Het was gelukkig goed weer.
Eindelijk is mijn krukje verkocht!!! Ik neem al drie jaar naar elke kunstmarkt een krukje mee dat ik met reepjes tricot in de Smyrna techniek heb geknoopt. Ik krijg er altijd ontzettend veel reacties op en iedereen wil er altijd even aan voelen, kinderen er even op zitten.
Wij zeggen altijd: als we van iedereen die er even over streelt een euro krijgen, zijn we rijk!
Maar niemand was ooit eerder in kopen geïnteresseerd, zelfs naar de prijs werd nooit gevraagd, maar nu is het gekocht door een jong meisje die er iets mee wilde gaan doen met verstandelijk gehandicapten, dus het is goed terecht gekomen.

De tweede markt was Grobbendonk in België. Dit was een markt zonder kramen, je moest zelf tafels e.d. meebrengen.
Ik vond het al een beetje eng en jawel hoor, kar volgeladen en op weg naar België begint het te regenen om niet meer te stoppen. We hebben het daar nog een uurtje aangekeken, maar toen besloten ervan af te zien en naar huis te vertrekken. Net als veel anderen.

Daarna kwam de gecombineerde kunst- en boekenmarkt in Willemstad. Een leuke markt op een prachtige locatie.



Doordat de markt onderdeel was van een midzomerfeest konden we ook genieten van allerlei optredens om ons heen. Waaronder een marcherende groep ganzen onder leiding van een tamboer-maître en met een eenmansorkest erachter.



Daarna was de weversmarkt in Hoorn aan de beurt. De leukste markt die er is. Meer dan 100 kramen met textiel. Materialen en eindresultaten. Het is genieten om daar rond te kijken. Zoveel prachtige werkstukken, maar vooral zoveel materialen waar je heeeel hebberig van wordt. Van zakken ongesponnen wol tot garens in de meest geweldige kleuren en structuren. Ik ben elke keer maar zonder portemonnee bij me rond gaan lopen om mezelf te beschermen.


En nu komt Place d' Ary er weer aan! Dat is een feestje om aan mee te doen. Vorig jaar voor het eerst georganiseerd en gelijk al een succes. Het Scheffersplein in Dordrecht (genoemd naar Ary Scheffer een Nederlands-Franse romantische schilder uit de 19e eeuw) is in juli en augustus een kunstenaarsplein. De deelnemende kunstenaars verplaatsen hun atelier naar het plein en zijn daar aan het werk in een wisselende samenstelling. Op zaterdag en zondag van 13.00 tot 21.00 uur zijn er ong. 10 kunstenaars tegelijk aan het werk en voor het publiek aanspreekbaar. Mijn ervaring van vorig jaar is dat mensen het heel leuk vinden om te zien hoe je dingen doet en ook allerlei vragen stellen.
Dus ik verheug me erop!
Ik ben aanwezig op de zondagen 26 juli en 2, 9 en 16 augustus.

Geen opmerkingen: